6 Nisan 2024 Cumartesi

Coğrafya kaderdir = Taşra ?



Fehim'in içten içe keyiflendiği anların kendi bakış açısıyla benim bir taşralı olmamı kanıtladığına dair duygu kabarmasını hissederek anlıyordum.
Elbette bir kasabada doğmuş, uzun süre kasaba sayılabilecek bir muhitte büyümüştüm, taşralı sayılmam alçaltıcı mıdır sorusunu da hep soragelmişimdir?
Taşralı olmak ayrımcılığına kaç kez maruz kaldığımı Fehim'le bırakın tartışmayı konuşmak bile bana zaman içinde zul gelmiştir.
Ötekileştirmenin ne demek olduğunu bilmeden büyüdüğüm için uzun zamandır Fehim'in beni ötekileştirdiğini fark etmemiştim.
Suzan' da aslında taşralı, nasıl anlaşıyorlar bilmiyorum.
İbni Haldun'un "coğrafya kaderdir" söyleminin bir tezahürü mü şehirli Fehim'in tavrı ;
bilmiyorum;
Soracağım bir sonraki buluşmamızda.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Coğrafya kaderdir = Taşra ?

Fehim'in içten içe keyiflendiği anların kendi bakış açısıyla benim bir taşralı olmamı kanıtladığına dair duygu kabarmasını hissederek an...