1 Şubat 2023 Çarşamba

tedirginliğin şiiri

bu damarımdan akıyor nehir,
sabahları soluk alışverişini dinliyorum,
nasıl bir kent homurdanarak uyanırsa,
sanki bir şeyleri yitirmenin telaşıyla
yalnızlığı yükleniyorum.

uzun bir yol yorgunluğudur yaşamak,
yaşamak direnmektir aslında.
dilimde binbir türküyle silahlanıyorum,
içimde çoğulluğun coşkusu
ellerim hep arkalıyor çağları biliyorum. 

nerdeyse başlıyor çok boyutlu bir alışveriş,
kapanan hesaplar açılan bonolar,
ve vadeleri bitmiş insanlar,
dudaklarında tedirginliğin konuşmazlığı
oysa her zaman bir şeyler üstüne konuşmalılar.

duymak gerek sessizliği binbir sevgi içinde,
nerde bir yanardağ patlıyor
ve kaç çocuk geldi dünyaya şu anda ,
kaçı emekliyor kaçı yaşayacak,
yeryüzü kanıyor bir taraflarından.

EKREM ŞENTÜRK
"Aralık 1977 / Aylık Edebiyat Dergisi DÖNEMEÇ,22 .sayısında yayınlanan şiirimin takdimidir".



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Coğrafya kaderdir = Taşra ?

Fehim'in içten içe keyiflendiği anların kendi bakış açısıyla benim bir taşralı olmamı kanıtladığına dair duygu kabarmasını hissederek an...