2 Ağustos 2021 Pazartesi

çözüm odaklı olmak !

"önemli olan çözüm odaklı olmak" alt başlığı ile WhatsApp durumumda paylaştım bu videoyu.
üzerinde çok düşünmeden çektiğim görüntülerdi.
paylaşım sonrası iki duyarlı arkadaşımdan "ya elektrik varsa, çözüm probleme dönüşür" mesajları aldım.
şehrin göbeğindeki park havuzunda (bir hayli büyükçede) elektrik donanımı meselesi izlerken aklıma gelmemişti.
evet  çocuklar çözüm odaklıydılar, o havuza yakın bir mahalleden de değillerdi, müthiş keyifliydiler, hatta o mahallenin ebeveynlerinin yürüyüşe çıkardığı yaşıt çocukları da havuza heveslenince sıkıca engellenmişlerdi !
romantik yorum yapmak istemiyorum, aksine son derece realist yaklaşıp konunun sosyolojik boyutuna odaklanmak istiyorum.
farkındayım sadece sosyolojik boyutun yeterli olmayacağının,
sosyal devlet olanaklarının nasıl kullanıldığına kadar gidebilirim.
bu havuzda bu çocuklar ve onların arkadaşları sık sık ve keyifle bunu tekrarlıyorlar,
biz süpermarketten çıkıp alışveriş paketlerimizle banklarda dinlenirken çok farklı bakış açılarıyla izliyoruz onları !
ya yeşim'in tayfun'un endişe duydukları gibi elektrik akımına kapılırlarsa (ki muhtemel) sonuçlarından kim sorumlu olacak?

Dip Not : bu notlarım bir projeye dönüşebilir. bu çocukların bizlerin çocuklarının denize ulaşabilme gibi olanakları olmadığının bilincinde olarak.
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Coğrafya kaderdir = Taşra ?

Fehim'in içten içe keyiflendiği anların kendi bakış açısıyla benim bir taşralı olmamı kanıtladığına dair duygu kabarmasını hissederek an...